میشوچرم

میشوچرم

تولیدکننده عمده کیف، کمربند و محصولات چرمی مردانه و زنانه
میشوچرم

میشوچرم

تولیدکننده عمده کیف، کمربند و محصولات چرمی مردانه و زنانه

چرم تبریز

سوزن :






به دلیل اینکه سوزن دوخت چرم ، چرم را برش میدهد،؛ اندازه بخیه ها نباید بسیار کوچک باشد. قبل از شروع به دوخت روی قطعه ای کوچک بخیه و نوع نخ را امتحان کنید. نیز به خاطر داشته باشید؛ حدود نیم سانت فاصله از لبه چرم دوخت را شروع نماید. البته در برخی از موارد که اندازه بخیه ها بزرگ است از حرکت برگشت برای مقاوم کردن درز استفاده میشود ولی در نظر داشته باشید که کشش نخ زیاد نباشد.




با افزایش ضخامت چرم ، کشش نخ باید کاهش یابد. در صورتی که دایماً نخ ماشین دوخت پاره می شود و یا اصطلاحاً بخیه جا می افتد؛ کشش نخ را باید تنظیم نمود.



برای اتصال موقت دو قطعه چرم از سوزن نمیتوان استفاده نمود. سوزن باعث سوراخ شدن چرم میشود و اثر آن روی چرم میماند. لذا برای این منظور از گیره های مخصوص سوسماری شکل برای اتصال موقت قطعات چرمی استفاده نمایید.



پودر بچه روی قطعات چرم مثل ورقه های تفلون عمل می کند.پاشیدن پودر بچه بر روی سطح چرم باعث حرکت راحت و روان آن زیر ماشین دوخت می شود.پس از اتمام کار حتماً سطح زیر ماشین را تمیز نمایید.



در دوخت چرم باید از نخ بادوام و مناسب استفاده نمود. نخ های ریون نسبت به نخ های پنبه ای و یا ترکیبی بسیار مناسب ترند. همچنین نخ های مخصوص دوخت چهل تکه و گلدوزی برای دوخت چرم منا سبند. برای امتحان مقاومت نخ حدود 30 سانت آن را از قرقره باز کنید و با دو دست بکشید؛ اگر نخ پاره شد؛ دوام  آن برای دوخت چرم مناسب نیست.




منبع: راسته دوز


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.